قيام 15 خرداد و تسليت رحلت امام خميني

گزارشي از كارها و عملكرد شوراي فرهنگي و ديني

قيام 15 خرداد و تسليت رحلت امام خميني

نهضت اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني در برهه‌اي در كشور پديد آمد كه ايالات متحده براي فريب ملت ايران و زير پوشش «انقلاب سفيد» مي‌كوشيد به محمدرضاپهلوي آبرو و اعتبار بخشد و او را هوادار حقوق كشاورزان، كارگران و ديگر اقشار  محروم و تهيدست جامعه بنماياند و در واقع با ماسك رعيت پروري و دهقان دوستي، كشاورزان را به خاك مذلت بكشاند. از سوي ديگر توطئه اسلام زدايي و از رسميت انداختن اسلام و حاكم‌كردن نظام لائيك خطري بود كه در اين دوران جامعه اسلامي ايران را تهديد مي‌كرد. در چنين شرايطي امام نمي توانست در برابر اين تحركات آرام بنشيند و نهضت اسلامي خود با دو هدف ۱-برملا كردن سرشت شوم رفورم امريكايي و مجري آن۲-پاسداري از اسلام راستين. آغاز كرد كه اين نهضت با سركوب قيام مردمي توسط عمال رژيم در  ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به خون نشست

 

اشكي كه هميشه بر گونه هايمان جاري است و زخمي كه هرگز التيام نخواهد يافت. خرداد، ماه ماتم و غم است. ماتم درعزاي والامردي كه در سايه مردانگي و تدبيرش هويت پنهان خويش را باز يافتيم. خرداد، ماه اندوه است. اندوه فراق مرزبان حماسه و ايثار. مردي كه ستايش تمام عصرها و نسل ها را در پيشگاه خويش برانگيخته است. خرداد، ماه اشك و آه است. در وداع مردي كه با آمدنش شب هاي تاريك و بي ترانه ما را به صبح دل انگيز و سپيد رهايي مبدّل ساخت. آري او، مرد تنهاي صحنه هاي آتش و خون، پاكمردي از بيشه عدالت و ايمان، و آزاد مردي بي مانند در جهان معاصر بود كه آزاد مردان عالم از شميم نفس هاي گرمش، به زندگي سلام گفتند.
    ضمن تسليت 14خرداد، سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خميني(ره)، بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و شهادت ياران با وفايش در فاجعه قيام خونين 15 خرداد 1342 ، اميد است با پاسداري از آرمانهاي والاي بنيان گذار جمهوري اسلامي و خون پاك شهدا و تحت لواي فرامين مقام معظم رهبري ، براي اعتلاي اين نظام مقدس و سرافرازي ايران اسلامي بيش از پيش تلاش نماييم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.