زنگ انشاء براي بزرگترها

گزارشي از كارها و عملكرد شوراي فرهنگي و ديني

زنگ انشاء براي بزرگترها

صداي دلنشيني گوشهايم را نوازش ميكند و سكوت و تنهايي ام را در هم ميشكند بويي به مشامم ميرسد.گويي تمام تنم، تمام نفسم به صداي اين زيبا صوت ميخ كوب شده است، عصاره عطر اقياقياست ، گويي عطر نرگس مست شيراز است كه ناخواسته مرا با خود به اوج رسيدن مي برد ، كه با گل رز آميخته شده و با بارش باران ترنم عشق آويخته شده است . 

فرياد دلنشين الله اكبر را اين موذن چه زيبا بر گوشم تنم به خدا مي رساندم، با نسيم صبحگاهي گويي خدا خودش به دم در خانه من امده است ، آري گويي همراه خدا ملائكه نيز به در خانه مردم مي كوبند كه برخيزيد كه خداي به عيادت شما آمده است . ؛خدا بزرگ است.« حي علي فلاح»بشتابيد به سوي رستگاري.از خواب برمي خيزم به كنار حوض مي روم شناي ماهيان درون حوض مرا به ياد،شستشوي انسان بوسيله ي نماز هاي پنج گانه مي اندازد.

گويي كه با وضوي خود به هفت آسمان آفرينش دست مي يابم، خوشحالم كه مهمان دارم در فضاي دلم، در قلبم خداي جاي دارد و  چه صداي دلنشيني«لا اله الا الله»معبودي جز او نيست.سجاده ام را باز مي كنم،فريادي از درون،خود را به ديواره هاي وجودم مي كوبد و انگار ديگر تحمل سكوت را ندارد.گويي كه اشتياق رسيدن به اوست كه مرا به انسان بودن، دوري از غيبت و گناه ، مومن و مطهر بودن وا مي دارد . اين صداي قلبم است كه در حركات مستحكم قلمم مي سپارد دلش را تا بتواند كه بغض سكوتش را بشكند و فرياد بزند و با خداي خويش راز و نياز كند با نوشتن و بيان كردن كلمات زيباي پرستش خداي در وفاي به عهده معبود در اين نماز با سجود. قنوت چه لحظه زيبايي است. انسان را به ياد ان پرستويي مي اندازد كه سالهاست در فراغش  به افق نظاره ميكند. و من در بي كسي هايم تنها نام مقدس تو را زمزمه ميكنم چون تو تنها كسي هستي كه در اوج فاصله ها صدايم را ميشنوي.

اي ياري دهنده دلهاي نااميد از تو ميخواهم دلم را با نورت روشن سازي ودر هنگام مصيبت ها پناه دل بي كسم باشي.نماز را دوست دارم وقتي كه سر بر سجده ميگذارم ودر مقابل مقام بلند تو حاجتم را ميخواهم وقتي كه سجده ميكنم ميخواهم ساخته شدن وجودم از خاك را به ياد آورم و همچنين از نعمت هاي بي كران خداوند تشكر كنم.وقتي نماز ميخوانم به كرانه هاي آسمان ميرسم،به اعلاء و به عروج ميرسم نماز لحظه ي زيبايي است.

آري چه زيباست زماني كه فرشتگان در زمان خواندن تو را همراهي ميكنند و آن نور و درخششي كه در چهره ي ما پديدار مي گردد.فرشتگان را ببين در دستهايشان قلم هايي است كه ثواب نماز را مي نويسند قلم هايشان از جنس انوار الهي است. انسان با نماز به شناخت حقيقي خدا مي رسد. و چه زيباست مرگ در حال نماز.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.