ثواب خواندن سوره كوثر

گزارشي از كارها و عملكرد شوراي فرهنگي و ديني

ثواب خواندن سوره كوثر

 

روزي پيامبر صلي الله عليه واله وسلم را ديدند كه در حال تبسم بود پرسيدند: اي رسول خدا چه چيزي موجب خنده شما شده است؟ فرمود: سوره اي بر من نازل شده است و بعد سوره كوث را قرائت نمودند و گفتند: آيا مي دانيد كوثر چيست؟ گفتند خدا و رسولش آگاهترند.

پيامبر فرمود: كوثر نهري در بهشت است كه خداوند با ان مرا به خير كثيري وعده داده است و آن حوض من است كه امتم در كنار آن بر من وارد مي شوند.

در فضيلت اين سوره از رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله وسلم روايت شده است : هر كس سوره كوثر را تلاوت نمايد خداوند از آب نهرهاي بهشت به او مي نوشاند و اجر و پاداش او به اندازه تمامي قرباني هاي روز عيد قربان است.

از امام صادق عليه السلام نيز نقل شده است: هر كس در نمازهاي واجب يا مستحب خود سوره كوثر را قرائت نمايد خداوند از آب حوض كوثر به او بنوشاند و كنار درخت طوبي همجوار رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم خواهد شد

آثار وبركات سوره

۱) ديدن رسول خدا صلي الله عليه و اله در خواب

از رسول خدا صلي الله عليه و اله وسلم روايت شده: هر كس سوره كوثر را در شب جمعه ۱۰۰مرتبه تلاوت نمايد رسول خدا را درخواب خواهد ديد.

به همين مضمون از امام صادق عليه السلام نيز نقل شده استك هر كس سوره كوثر را در شب جمعه پس از نمازي كه در نيمه شب مي خواند صد مرتبه بخواند به اذن خدا رسولش را در خواب خواهد ديد.

۲ ) براي دور كردن افراد از خود

اگر بخواهي كسي را از خود دور كني ۹ مرتبه سوره كوثر را بخوان و به جانب او بدم به اختيار خود راه كج مي كند و مي رود.

ختم مجرب براي غنا و توانگري

روز چهارشنبه ۴۰ مرتبه سوره كوثر را به نيت ثروت و توانگري بخواند.

 

بد نيست درباره ختم سوره كوثر در روز چهارشنبه را بدانيد

سوره‌هاي قرآن گنجينه‌هايي نوراني هستند كه همواره براي كساني كه آن‌ها را مي‌خوانند و عمل مي‌كنند بهره‌اي داشته‌اند. يكي از راه‌هاي بهره مندي از فضائل سوره‌هاي قرآن ختم كردن آن‌هاست. بدين شيوه كه با پيروي از توصيه‌هاي ائمه اطهار درباره شيوه ختم آن‌ها و تعدا دفعاتي كه بايد سوره‌ها را خواند مي‌توان به انواع و اقسام حاجت‌هاي مالي و معنوي دست پيدا كرد. يكي از ختم‌هاي سوره كوثر كه از ختم‌هاي مجرب و معتبر اين سوره است ختم سوره كوثر در روز چهارشنبه است.

در شرح اين ختم گفته‌اند كه در روز چهاشنبه اين سوره را ۴۰ مرتبه به نيت ثروت و توانمندي در مسائل اقتصادي بخوانيد. اين ختم براي دست يافتن به ثروت و رفع مشكلات مالي است.

برخلاف تصور بسياري از افراد كه فكر مي‌كنند ختم سوره‌هاي قرآني فقط براي حاجات معنوي هستند يا فقط براي حاجات مادي هستند، با عمل به توصيه‌هاي معتبر ائمه اطهار (ع) مي‌توان با ختم سوره‌هاي قرآني هم به حاجات مادي و هم حاجات معنوي رسيد. لازمه چنين توفيقي، پيروي از دستورات ائمه در چگونگي انجام ختم‌هاست. اين ختم سوره كوثر (روز چهارشنبه) از ختم‌هاي معتبري است كه براي سوره كوثر بيان شده است.

منبع:قرآن درماني روحي و جسمي، محسن آشتياني -پارسينه

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.