تبريك روز زن

گزارشي از كارها و عملكرد شوراي فرهنگي و ديني

تبريك روز زن

   جشنواره نقش زنان در مديريت مصرف انرژي (آب و برق) به همت دفتر روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي و دفتر مديريت مصرف شركت توزيع برق  و امور زنان و خانواده اين 2 شركت  در روز پنجشنبه 19/1/94 همزمان با هفته زن  برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي مهندس عبدالرضا خليلي مدير عامل شركت در اين جشنواره با بيان سخناني گفت:مصرف سرانه آب در شبانه روز براي هر نفر در جهان 150 ليتر محاسبه شده ، در حالي كه اين ميزان در استان مركزي 242 ليتر در شبانه روز است.

     وي اظهار كرد: در پنج سال گذشته با استفاده از توان فرهنگي رسانه ها با وجود هشت تا 9 هزار انشعاب جديد، مصرف آب تنها حدود 7 درصد رشد داشته است.

      وي بانوان را از بازوهاي مهم ترويج الگوي صحيح مصرف و مديريت بهره وري آب معرفي كرد و گفت: بانوان در منزل بيشتر با مصرف آب در شستشو ظروف، پوشاك و منزل درگير هستند و يكي از عوامل اصلي تاثيرگذار در اين زمينه مي توانند باشند.    

     مهندس خليلي ضمن اشاره به اينكه پاييز سال گذشته بارندگي مناسبي در سطح استان رخ داد اما در سه ماه پاياني، بارندگي مناسب نبود و استان در ميزان بارش عقب مانده است افزود: مديريت مصرف بهينه آب  بهترين گزينه براي توزيع مناسب آب كشور در شرايط سال هاي كم بارش است.

 

   مديرعامل آب و فاضلاب استان مركزي به بانوان توصيه كرد: در صورت داشتن توان مالي براي شستن ظروف از ماشين ظرفشويي استفاده كنند زيرا شستن ظروف با دست هشت برابر آب بيشتري در مقايسه با شستشو با ماشين صرف مي كند.

 وي  تصريح كرد: استفاده از شيرآلات مخلوط آب گرم و سرد در دنيا به علت اتلاف انرژي ممنوع شده و مشتركان در كشور ما با استفاده از اين شير ها براي تنظيم آب مي بايست هشت تا 10 درصدانرژي حرارتي و آب را هدر دهند.

   گفتني است اين جشنواره به دنبال برگزاري سلسله نشست هاي آموزشي مديريت مصرف انرژي ويژه بانوان اقشار مختلف جامعه در سال 1394 ، در 19 فروردين ماه 95 به مناسبت هفته زن برگزار شد و پس از اجراي برنامه هايي همچون موسيقي آب و برق توسط گروه كر و اركستر پارسي كر ، نمايش طنز ، برگزاري مسابقه ، تبيين مصرف درست آب و برق  از بانواني كه پس از حضور در نشست هاي آموزشي سال قبل مصرف آب و برق منزل خود  را نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داده بودند با اهداء لوح تقدير و هديه تقدير شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.